Διαδικασία για νομικά πρόσωπα
Βήμα-βήμα η Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων που εφαρμόζει η doValue Greece για νομικά πρόσωπα με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας του N.4224/2013, όπως ισχύει.
Βήμα-βήμα η Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων που εφαρμόζει η doValue Greece για νομικά πρόσωπα με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας του N.4224/2013, όπως ισχύει.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας του Ν.4224/2013 αφορά δανειακές συμβάσεις σε καθυστέρηση που δεν έχουν καταγγελθεί.
Τα δάνεια μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων με μέσο όρο κύκλου εργασιών κατά τα τελευταία 3 φορολογικά έτη που υπερβαίνει το ποσό του 1.000.000€ διέπονται μόνο από τις γενικές αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας. Η εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας δεν είναι υποχρεωτική γι’ αυτήν την κατηγορία δανείων.
Δείτε αναλυτικά τις εξαιρέσεις από τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών για νομικά πρόσωπα με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας.
Σε αυτό το στάδιο πραγματοποιείται αναλυτική ενημέρωση του Δανειολήπτη, με επίκεντρο τη διερεύνηση των αιτιών που ανέκυψαν και μπορεί να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις, ώστε να του δοθεί η δυνατότητα να εξετάσει έγκαιρα την ένταξή του στη Δ.Ε.Κ.
Στόχος της ενημέρωσης είναι η εξεύρεση λύσης για την αποπληρωμή των οφειλών σε καθυστέρηση.
Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής, εν όλω ή εν μέρει, κατά το συμφωνημένο πρόγραμμα καταβολών της οφειλής, η Εταιρεία θα προβαίνει αρχικά σε συμβουλευτικού χαρακτήρα επικοινωνία με τον δανειολήπτη. Εάν η καθυστέρηση καταβολής υπερβεί τις 30 ημερολογιακές ημέρες, η Εταιρεία θα προχωρεί στην κατάλληλη «Ειδοποίηση» του δανειολήπτη εντός των επόμενων 15 ημερών, όπως προβλέπεται υπό την Ενότητα Α-Στάδιο 1 στο Κεφάλαιο Τρίτο του Κώδικα Δεοντολογίας.
Για δάνεια πολύ μικρών επιχειρήσεων, απευθυνθείτε στο κατάστημα του Δικτύου της Τράπεζας Eurobank που σας εξυπηρετεί ή να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με την Εταιρεία μας στο 2104847500.
Εναλλακτικά, στείλτε email στο [email protected] ή επισκεφθείτε τα γραφεία της doValue Greece, οδός Κύπρου 27 και Αρχιμήδους, 18346 Μοσχάτο, Μονάδα Εξυπηρέτησης Πελατών και Διαχείρισης Παραπόνων.
Αυτά είναι τα Ειδικά Σημεία Επικοινωνίας για τις ανάγκες εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας που έχει ορίσει η doValue Greece για την:
Το παρόν Στάδιο σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν. 4818/2021 και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα υπ’ αριθ. 145947 ΕΞ 2023 Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ., Τεύχος B’, 5909/10.10.2023) (εφεξής η «ΚΥΑ») διεξάγεται πλέον αποκλειστικά μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, που αναπτύσσεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) (εφεξής η «Ψηφιακή Πλατφόρμα του Κώδικα Δεοντολογίας» ή η «Πλατφόρμα»). Στην Πλατφόρμα παρέχεται πρόσβαση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ). Για την είσοδο στην Πλατφόρμα απαιτείται η αυθεντικοποίηση του φυσικού προσώπου - χρήστη με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet).
Στο πλαίσιο αυτό και για τις ανάγκες της διεξαγωγής της Διαδικασίας Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.) του Κώδικα Δεοντολογίας του ν.4224/2013 όπως έχει αναθεωρηθεί και ισχύει, θα πρέπει εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή της έγγραφης Ειδοποίησής μας να εισέλθετε στην Ψηφιακή Πλατφόρμα του Κώδικα Δεοντολογίας και να υποβάλλετε την προβλεπόμενη στο άρθρο 39 του ν. 4818/2021 αίτηση για τη διεξαγωγή των Σταδίων 2 και 4 της Δ.Ε.Κ. του Κώδικα Δεοντολογίας, προκειμένου να υποβάλλετε πληροφορίες και στοιχεία για την τρέχουσα οικονομική και περιουσιακή κατάσταση της δανειολήπτριας εταιρείας, για την εκ μέρους μας αξιολόγηση και υποβολή πρότασης κατάλληλης λύσης ρύθμισης των οφειλών της.
Σημειώνεται ότι θα πρέπει να υποβληθεί διακριτή αίτηση ανά χαρτοφυλάκιο εκάστοτε δικαιούχου που τελεί υπό τη διαχείριση της Εταιρείας.
Θα χρειαστεί να καταχωρήσετε τα οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία και τις οφειλές της δανειολήπτριας εταιρείας, ως αυτά προσδιορίζονται στα σχετικά πεδία της Πλατφόρμας και περιλαμβάνονται στο (προσκομιζόμενο μέχρι την ενεργοποίηση της Πλατφόρμας) τυποποιημένο «Έντυπο οικονομικής πληροφόρησης Δήλωση Τραπεζικών Οφειλών για νομικά πρόσωπα» καθώς και να αναρτήσετε τα σχετικά δικαιολογητικά που αναφέρονται και στο Έντυπο «Δικαιολογητικά Νομικών Προσώπων για Αξιολόγηση Οικονομικής Κατάστασης» καθώς και όσα εσείς κρίνετε σκόπιμο.
H doValue Greece δύναται να ζητήσει από την δανειολήπτρια εταιρεία να παρέχει υποστηρικτικά στοιχεία/δικαιολογητικά, αναγκαία για την επιβεβαίωση των πληροφοριών που υποβλήθηκαν, καθορίζοντας προθεσμία προσκόμισης αυτών. Περαιτέρω, η doValue Greece διατηρεί το δικαίωμα να αναζητήσει πρόσθετα στοιχεία / πληροφορίες για την οικονομική κατάσταση της δανειολήπτριας εταιρείας και τυχόν συνοφειλετών ή/και εγγυητών και από άλλες πηγές, υπό την επιφύλαξη τήρησης των διατάξεων της υπάρχουσας νομοθεσίας.
Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας, η δανειολήπτρια εταιρεία χαρακτηρίζεται ως «Μη Συνεργάσιμος», μεταξύ άλλων, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης εκ μέρους της υποβολής αίτησης στην Ψηφιακή Πλατφόρμα του Κώδικα Δεοντολογίας με τα απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά και σε περίπτωση μη ανταπόκρισής της, εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος, στα αιτήματα της doValue Greece για υποβολή στοιχείων, πληροφοριών και επιπλέον δικαιολογητικών.
Κατόπιν υποβολής της αίτησης στην Ψηφιακή Πλατφόρμα του Κώδικα Δεοντολογίας, η doValue Greece συνεχίζει με την επεξεργασία της (εξωσυστημική διαδικασία). Αξιολογείται η οικονομική κατάσταση της εταιρείας με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στο Στάδιο 2 με στόχο να σας προτείνουμε εναλλακτικές λύσεις που ταιριάζουν στην περίπτωσή σας.
Κάθε ίδρυμα αξιοποιεί τα υποβληθέντα από τον δανειολήπτη – νομικό πρόσωπο οικονομικά στοιχεία και κάθε διαθέσιμη από άλλες πηγές πληροφόρηση, ώστε να αξιολογείται, κατά το δυνατόν, η εισπραξιμότητα των απαιτήσεων με βάση την τρέχουσα οικονομική κατάσταση και τις προοπτικές του δανειολήπτη και των εταίρων της επιχείρησης. Για τη διαδικασία αυτή, ακολουθούνται οι κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, όπως εξειδικεύονται από την ΤτΕ (ΠΕΕ 175/2/2020) ή από άλλη, κατά περίπτωση, αρμόδια αρχή για την προληπτική εποπτεία του ιδρύματος ή στο πλαίσιο του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1024/2013 του Συμβουλίου (ΕΕ L 287 της 29.10.2013, σ. 63).
Το παρόν Στάδιο σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν. 4818/2021 και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα ΚΥΑ. διεξάγεται πλέον αποκλειστικά μέσω της Ψηφιακής Πλατφόρμας του Κώδικα Δεοντολογίας.
Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, η doValue Greece προτείνει τη λύση που εκτιμά ως πιο κατάλληλη για κάθε περίπτωση.
Αναλύονται όλοι οι σχετικοί όροι για να είναι δυνατή η απόλυτη κατανόηση της προτεινόμενης λύσης.
Ο χρόνος παρουσίασης της προτεινόμενης λύσης από την doValue Greece προς την δανειολήπτρια εταιρεία δεν θα υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες, από την ημέρα υποβολής της αίτησής της δανειολήπτριας εταιρείας με όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση κατά το Στάδιο 2, ως περιγράφεται ανωτέρω.
Η Εταιρεία εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος θα αποστέλλει μέσω της Πλατφόρμας την αρχική πρότασή της προς την δανειολήπτρια εταιρεία.
Εντός 15 εργάσιμων ημερών από την παρουσίαση της προτεινόμενης λύσης, πρέπει να γνωστοποιηθεί μέσω της Πλατφόρμας στην doValue Greece η συναίνεση στην προτεινόμενη λύση ή η άρνηση της προτεινόμενης λύσης ή συγκεκριμένη αντιπρόταση.
Σε περίπτωση υποβολής αντιπρότασης, η doValue Greece την αξιολογεί και εντός ενός (1) μήνα από την παραλαβή της:
(α) είτε συναινεί,
(β) είτε (βα) ότι την απορρίπτει και παραμένει ενεργή η αρχική της πρόταση ή (ββ) ότι σας υποβάλει νέα πρόταση, η οποία είναι και η τελική, οπότε και σε οποιαδήποτε από αυτές τις υπό (βα) και (ββ) περιπτώσεις, η δανειολήπτρια εταιρεία έχει 15 εργάσιμες ημέρες για να δηλώσει δια της Πλατφόρμας στην doValue Greece είτε ότι συναινεί στη νέα ή στην αρχική πρότασή της είτε ότι αρνείται να συναινέσει – απορρίπτει και τις δύο.
Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης της δανειολήπτριας εταιρείας εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος, η doValue Greece οφείλει να προβεί στον χαρακτηρισμό της ως μη συνεργάσιμου.
Αυτονόητη συνέπεια είναι ότι η doValue Greece μπορεί στη συνέχεια να κινήσει τις ενέργειες που προβλέπονται από τον νόμο για την ικανοποίηση των απαιτήσεων η διαχείριση των οποίων της έχει ανατεθεί, π.χ.:
καταγγελία, έκδοση διαταγής πληρωμής, λήψη ασφαλιστικών μέτρων, αναγκαστική κατάσχεση της κινητής ή ακίνητης περιουσίας, συμπεριλαμβανομένου του ακινήτου που αποτελεί τη μοναδική κατοικία, καθώς επίσης και των απαιτήσεων κατά τρίτων, εκποίηση τυχόν εξασφαλίσεων που έχουν παρασχεθεί από εγγυητές και τρίτα πρόσωπα.
Σημειώνεται ότι ακόμη κι αν ένας δανειολήπτης δεν κατηγοριοποιείται, κατά τους ορισμούς του Κώδικα Δεοντολογίας, ως μη συνεργάσιμος, (υπό τον όρο της δέουσας ολοκλήρωσης των ενεργειών που απαιτούνται στο πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας), εφόσον η διαδικασία της Δ.Ε.Κ. του Κώδικα Δεοντολογίας περατωθεί άκαρπη, δύναται να δρομολογηθούν όλες οι νόμιμες ενέργειες για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των δικαιούχων αυτών.
Εάν το επιθυμείτε μπορείτε να ζητήσετε συνδρομή και πρόσθετες πληροφορίες για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, στα Γραφεία και τα Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) ή στην αντίστοιχη ιστοσελίδα.
Σε περίπτωση που η δανειολήπτρια εταιρεία λάβει ενημέρωση από την doValue Greece για την κατηγοριοποίησή της ως μη συνεργάσιμου, μπορεί να υποβάλετε γραπτώς ένσταση.
Η ένσταση αυτή πρέπει να υποβληθεί εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της σχετικής έγγραφης ενημέρωσης από την doValue Greece.
Σας υπενθυμίζουμε ότι τα καταστήματα του Δικτύου της Τράπεζας Eurobank και η τηλεφωνική γραμμή 2104847500 βρίσκονται στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.
Εναλλακτικά, επικοινωνήστε ταχυδρομικώς στη διεύθυνση doValue Greece, οδός Κύπρου 27 και Αρχιμήδους, 18346 Μοσχάτο (Μονάδα Εξυπηρέτησης Πελατών και Διαχείρισης Παραπόνων) ή στείλτε email στο [email protected].
Για την ένσταση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το έντυπο Ένσταση:
Η εξέταση των ενστάσεων πραγματοποιείται από ανεξάρτητη επιτροπή που έχει συγκροτήσει η doValue Greece για τον σκοπό αυτόν.
Η τελική απόφαση της επιτροπής σας γνωστοποιείται εγγράφως εντός 2 μηνών από την ημερομηνία υποβολής της ένστασης, χρονικό διάστημα κατά το οποίο ισχύουν οι όροι των υφιστάμενων συμβάσεων.
Εφόσον η ένστασή σας γίνει δεκτή, η doValue Greece μέσα από το περιβάλλον της Πλατφόρμας, θα επαναφέρει την αίτηση στο στάδιο που θα επιλέξει. Από το στάδιο αυτό και έπειτα η διαδικασία συνεχίζεται όπως περιγράφεται παραπάνω.
Κύπρου 27 και Αρχιμήδους,
18346 Μοσχάτο
[email protected]
Λεόντος Σοφού 18,
54625 Θεσσαλονίκη
75142
17610 Καλλιθέα
210 4847500
210 4847995
Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-17:00
doValue Greece Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις - Αρ. Γ.Ε.Μ.Η.:121602601000
© 2023 doValue Greece