Ο Κώδικας Δεοντολογίας (ΦΕΚ Β' 2411/07-06-2021) θεσπίστηκε κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 1 του N.4224/2013, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Σήμερα, ο Κώδικας Δεοντολογίας ισχύει όπως αναθεωρήθηκε τον Μάιο του 2021.
Ήδη σήμερα δυνάμει της ΚΥΑ 145947/2023 (ΦΕΚ 5909/Β΄/10-10-2023) των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας (εφεξής η «ΚΥΑ.») που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 39 του Ν. 4818/2021, τέθηκε από 16/10/2023 σε εφαρμογή η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα διμερών ρυθμίσεων δανείων σύμφωνα με τον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών του ν. 4224/2013.
Με τη νέα διαδικασία που εισήγαγε το άρθρο 39 του Ν. 4818/2021 και η κατ’ εξουσιοδότηση αυτού παραπάνω Κ.Υ.Α, το Στάδιο 2 («Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών από τον δανειολήπτη») και το Στάδιο 4 («Πρόταση κατάλληλης λύσης») της διαδικασίας επίλυσης καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ.) του Κώδικα Δεοντολογίας διεξάγονται πλέον αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, που αναπτύσσεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) (εφεξής η «Ψηφιακή Πλατφόρμα του Κώδικα Δεοντολογίας» ή η «Πλατφόρμα»). Η Ψηφιακή Πλατφόρμα του Κώδικα Δεοντολογίας υποστηρίζει τον μηχανισμό του Κώδικα Δεοντολογίας, καταγράφοντας τα βήματα της Δ.Ε.Κ. και το χρονισμό τους.
Αποκλειστικά δια της ως άνω Πλατφόρμας οι δανειολήπτες (φυσικά πρόσωπα και νομικά πρόσωπα - πολύ μικρές επιχειρήσεις) έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν διμερώς τα δάνειά τους απευθείας με το εκάστοτε Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα και τις Εταιρείες Διαχείρισης απαιτήσεων, συμπεριλαμβανομένης της doValue Greece, που ενεργούν για λογαριασμό των δικαιούχων των απαιτήσεων και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για τη διεξαγωγή του Σταδίου 2 της Δ.Ε.Κ., οι οποίες δρομολογούνται δια της Πλατφόρμας στην εκάστοτε εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων ή χρηματοδοτικό και πιστωτικό ίδρυμα. Μετά την αξιολόγηση των αιτήσεων που υποβάλλονται κατά τα παραπάνω, οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων και τα χρηματοδοτικά και πιστωτικά ιδρύματα υποβάλλουν εν συνεχεία μια ή περισσότερες εναλλακτικές λύσεις ρύθμισης ή/και λύση/εις οριστικής διευθέτησης στα πλαίσια της διεξαγωγής του Σταδίου 4 της Δ.Ε.Κ., που ομοίως λαμβάνει χώρα αποκλειστικά δια της ως άνω Πλατφόρμας.
Στην Πλατφόρμα παρέχεται πρόσβαση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ). Για την είσοδο στην Πλατφόρμα απαιτείται η αυθεντικοποίηση του φυσικού προσώπου - χρήστη με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet). Η Πλατφόρμα είναι προσβάσιμη μέσω του gov.gr στην ενότητα «Περιουσία και Φορολογία» και την υποενότητα «Διαχείριση Οφειλών», στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.gov.gr/ipiresies/periousia-kai-phorologia/diakheirise-opheilon/kodikas-deontologias
Σημειώνεται ότι θα πρέπει να υποβληθεί διακριτή αίτηση ανά χαρτοφυλάκιο εκάστοτε δικαιούχου που τελεί υπό τη διαχείριση της doValue Greece.
Εμπιστοσύνη, αμοιβαία δέσμευση και πληροφόρηση
Στόχος του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης, η αμοιβαία δέσμευση και η ανταλλαγή της αναγκαίας πληροφόρησης μεταξύ δανειολήπτη και της doValue Greece.
Αφορά περιπτώσεις μη εξυπηρετούμενων οφειλών για την εξεύρεση της κατάλληλης, κατά περίπτωση, λύσης.
Αρχές συμπεριφοράς και βέλτιστες πρακτικές
Με τον Κώδικα Δεοντολογίας θεσπίζονται γενικές αρχές συμπεριφοράς και επικοινωνίας, καθώς και βέλτιστες πρακτικές, διαδικασίες και χρονοδιαγράμματα με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλης λύσης για τις οφειλές σε καθυστέρηση.
Σας προτρέπουμε να ενημερωθείτε για τη Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων που εφαρμόζει η doValue Greece με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας : πρωτοφειλέτες, συνοφειλέτες και εγγυητές.